Forbrugerrådet går de gamle monopolers ærinde

Martin Salamon, der er energipolitisk medarbejder i Forbrugerrådet, er på eb.dk blevet citeret for at skift af elselskab “er en stor beslutning, der ikke er til at overskue på få minutter”.

Vi vil ikke forsvare Nordjydsk Elhandels produkt gevinst-el, men når man siger, at forbrugere ikke kan overskue at skifte elselskab på gaden, så går Forbrugerrådet for langt. Dialog med kunderne er forudsætningen for at liberaliseringen af elmarkedet kommer til at fungere.

Selvfølgelig skal informationen være lødig, der skal være en kvalificeret dialog mellem sælger og potentiel kunde, og produkterne skal naturligvis være i orden. Men dialogen er forudsætningen for at kunderne bliver informeret om at de har andre alternativer end de gamle monopoler.

Hos Natur-Energi respekterer vi et nej

Vores kunder er godt sikret – de har 14 dage til at fortryde. Når man er blevet tilmeldt får man tilsendt en kontrakt med alle relevante oplysninger. Hvis en kunde, som har fortrudt, ringer eller skriver en mail til os indenfor perioden, så vil vi uden det mindste brok efterleve deres ønske. Alt andet ville være useriøst. Kontaktoplysningerne findes her: http://www.natur-energi.dk/info/kontakt

Forbrugerrådet går de gamle monopolers ærinde

Der er mange gode strømprodukter på markedet – ikke kun Natur-Energis – men kun få forbrugere ved det. Derfor er der i dag alt for mange forbrugere, der netop betaler for meget for deres strøm, fordi muligheden for at skifte ikke bliver formidlet til dem.

Der er i dag INGEN reel konkurrence i forhold til private husstande og små og mellemstore virksomheder! Det fører til for høje priser og manglende oplysning om produktmuligheder. Det er ikke i forbrugernes interesse.

Ansigt til ansigt kontakt er en fordel for køber og sælger, fordi så har parterne mulighed for at have en kvalificeret dialog om produkterne.

Det er nemt at skifte

Når Forbrugerrådet siger, at det at skifte elselskab i sig selv er en stor beslutning, så skulle de prøve at skifte selskab. Det tager under 90 sekunder på vores hjemmeside, så bliver resten klaret for kunden. Det gælder hos os og hos flere af vores konkurrenter. Det er let og smertefrit for kunderne.

Den eneste ændring som kunden oplever er, at logoet på kuverten der kommer med regningen ændrer sig – ofte kombineret med en prisbesparelse. Der er meget at vinde for den enkelte ved at skifte. Man kan spare penge, og/ eller man kan gøre en forskel for klimaet gennem sit valg af leverandør.

Så hvis hver gang Forbrugerrådet mindsker mulighederne for kommunikation, så er der kun een vinder – de gamle monopolister, som igennem 100 år har levet godt og trygt af kunder, som de har kunnet tage for givet. Og efter vores mening har forbrugerne glæde af at de bliver udfordret.

Share and Enjoy

  • Facebook
  • Twitter
  • Delicious
  • LinkedIn
  • StumbleUpon
  • Add to favorites
  • Email
  • RSS

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *